Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pátek 17. ledna 2014

Dýňový olej - zázrak, který potřebujete :)

Ahoj všem :)

   Dnes bych vám ráda ukázala perfektní věc, která předčí i takové šlágry jako jsou kokosový a olivový olej - olej dýňový :)


   O téhle príma věci jsem se zmínila poprvé zde, kde píši o své péči o vlasy. A protože mé nadšení z dýňáka trvá, ba dokonce se stupňuje, musím vám prostě napsat víc :D

   Dýňový olej se získává z upražených semen dýně velkoplodé. Tedy ten můj. Já mám klasický olej, který se používá na vaření (jak jsem se k němu dostala jsem psala v příspěvku o vlasové péči). Nezkoušela jsem dýňový olej třeba od Saloosu nebo jiné firmy, zatím mi maximálně vyhovuje tento.


   Tak či onak, dýňový olej obecně je známý svým obsahem vitaminu E (asi jako většina rostlinných semen) a vysokým obsahem zinku. Obojí jsou látky velmi prospěšné pro pleť a vlasy.

   Olej má hnědočernou barvu, která se po rozetření změní na zelenou.


Bohužel se mi olej nepodařilo moc nafotit, jeho zelenou tvář máte tady :)

   A s touhle barvou je spojena i jedna věc - barví. Barví textil a bojím se, že by mohl i světlé vlasy. Jo a z textilu to jde dolu pomalu - tak 2-3 vyprání (holt nesmíte být čuně jako já :).

Sice malý nevýrazný flíček, ale je tam! 
 
   Olej má sám o sobě velmi hustou konzistenci, hustší než olivový olej. Zároveň se lépe vsakuje to pleti i vlasů než olivový a kokosový olej, jejichž molekuly nebyly mými vlasy a pokožkou nikdy schopné tolik prostoupit a vždy mi zůstaly jen umaštěné vlasy bez výživy.
   Voní po oříšcích a po nich i chutná. Prostě chuť pražených dýňových semínek (doporučuji zobat u televize místo brambůrků a podobných nezdravostí :).

A jak dýňák používám?

Dýňový olej na vlasové zábaly

   Děsně jednoduché - navlhčíte si vlasy, do délek vetřete olej (množství odpovídá jedné polévkové lžíci, ale záleží na délce vlasů), vlasy opatrně smotáte do copánku, aby se vlhkost a olejnatost udržela ve vlasech (moc vlasy nemordujte, žádný drdoly a uzly, vlhké vlasy jsou náchylné na lámání víc než suché!), pak přehodíte nějaký tmavý ručník přes ramena, abyste se neopatlali a čekáte. Tak půl hodiny, hodinu, klidně i dvě. Pak jednoduše vlezete pod sprchu (já zábaly praktikuji večer před sprchováním) a šampónem klasicky smyjete. Nelekejte se hlenovitě zelené pěny, to je u dýňáka normální :)
    Sama jsem žádné barevné změny na vlasech nezaznamenala, barva se z vlasů šamponem vždy vymyje a na bílém ručníku po ní není ani stopy. Ale nejsem blondýna a nevím, jak to bude fungovat na nich. Doporučuji nejdřív zkusit na pramínku.

   A výsledek? Vlasy jsou mnohem lesklejší, pevnější, vlasové vlákno uhlazené, ale ne umaštěné jako v případě kokosového anebo ještě hůř olivového oleje. Výživa z oleje se do vlasu dokonale vsákne a zbytečně ho nezmastí. V případě kokosáku a oliváče jsem vlasy musela umývat dvakrát, u dýňáka přebytečná mastnota mizí po jednom umytí.
   Vlasy se sice nepřestaly třepit, ale méně se lámou a dokonce i padají! Teď, když si zatahám za vlasy, vytáhnu sotva 2 vlasy a ne 10 - 15 jako dříve. Což nechápu, ke kořínkům olej nedávám, ale nic jiného jsem v péči o vlasy neměnila.

No ten lesk se mi nepodařilo zachytit a některé vlasy na fotce vypadají jako bílé,
 ale ujišťuji vás, že tyhle konečky bývaly v mnohem horším stavu.
   To, že se méně lámou a tudíž se nezaseknou pouze na jedné délce, snad dosvědčuje i následující diptych. Fotografie jsou pořízeny v ročním intervalu a vlasy jsem měla stříhané 3x po 3-4 cm.


   Kromě toho, že na starší fotce vypadám jak blb, byla jsem o 8 kilo těžší, nemám upravený obočí a tenkrát jsem zkoušela jedno praštěné líčení s červenou rtěnkou a glitry, si můžete všimnout i faktu, že jsou vlasy téměř 2x tak dlouhé i po těch 3 stříhání. Před dýňákem jsem měla pár let vlasy zastavené na délce na ramena. Spolužačka, která mě viděla po dlouhé době, si ze mě dokonce dělala srandu, že mám prodloužený vlasy :D

Dýňový olej na pokožku těla

   A copak dělá pan Dýňák na pleti? Kouzla jako na vlasech!

   Na celém těle kromě obličeje mám suchou pokožku a trpím na atopický ekzém. Jakmile se po sprše nenamažu, začne mě svědit tělo takovým způsobem, že je to k nevydržení. Samozřejmě používám sprchové gely, které mi pokožku těly vysušují co nejméně, ale hydratovat mazáním musím také.

   Dýňový olej nepoužívám na celé tělo jako krémy a mléka. Ale pouze lokálně na nejhorší oblasti - holeně, kolena, loketní jamky s ekzémem a dekolt. Olej okamžitě potlačí svědění a přinese pleti úlevu na opravdu dlouhou dobu. Žádná věc, ať už čistě přírodní nebo chemická, mi nikdy nepřinesla takovou úlevu od svědění jako olej z dýňových semínek. 

   U atopického ekzému navíc dochází k viditelnému zmenšení množství šupinek. Navíc je po něm pleť méně zarudlá, ale ekzém sám plně nevyléčí. 

Dýňový olej na pleť

   Občas dýňák dám i na navlhčenou pleť obličeje. Okamžitě dojde k ústupu svědění a všimla jsem si, že se mi po jeho aplikaci dělají daleko menší pupínky než bez něj. Dřív jsem měla problém hlavně s podpovrchovými hnusnými boláky. Teď už téměř nevím, co to je :)

   Kdyby vás zajímalo, jak to dělám s tou přílišnou pigmentací oleje, je to jednoduché. Počkám, až olej zabere (30 minut), a poté zbytky, které ulpěly na povrchu, setřu papírovým kapesníčkem. Je to sice práce navíc, ale za ty výsledky to stojí.


Dýňový olej na nehtovou kůžičku 

   To bych nebyla já, abych zázračný olej nedala taky na okolí nehtů. Vzhledem k tomu, že se o své ruce dobře starám, nevím, co to jsou záděrky. Ale v zimě je přeci jenom kůžička trochu sušší, tak se jí nějaká ta extra péče hodí. 

   Buď dáte olej do teplé vody a máte olejovou cachtací lázeň. Anebo si olejíček vtíráte do kůžičky. Ta je hezky vyživená a v následujících dnech méně náchylná k přesušení. Je to opravdu příjemná alternativa k chemickým krémům na ruce :)) 


Co dodat milé dámy? Pro mě neexistuje žádného lepšího oleje než je dýňák. Zatím :)
Konkrétně tento olej jsem sehnala v Kauflandu za 149 Kč tuším a obsah je 250 ml.

Používáte dýňový olej? Pokud ano, s jakými výsledky? :))

Mějte se krásně a hezký víkend!

37 komentářů:

  1. dynovy olej mam velmi rada, ale zatial som ho len jedla - v lete zeleninove salaty a tak... inak som ho este neskusala pouzit, ale s tymi vlasmi si ma teda riadne nalakala - to urcite vyskusam, mam velmi suche a nerovnomerne vlnite vlasy, mozno to bude konecne ta waw vec, na ktoru stale cakam....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě je to vážně jedna z mála věcí, co zabrala. Jak mám kvalitu nehtů dobrou, tak vlasy zdravím zrovna neoplývají. A nějaké vitaminové tabletky taky na to moc nezabírají :/
      Tak snad pomůže i tobě :))

      Vymazat
  2. Vloni jsem dostala dva darem, netušila jsem dosud co s nimi, takže super článek, aspoň pro mne. Jeden dýňák jsem chtěla dát Míše Kiss a bee, ale teď teda nevim nevim :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míša je tak zběhlá v těhlech věcech, že bych řekla, že ho musí mít :D Ale nevím, její laboratoř přesně neznám :))

      Vymazat
  3. Používám, ale zatím jen v kuchyni. Do vlasů se ho jen přece jen bojím dát, možná to vyzkouším jen na jeden pramen a uvidíme, jestli bude barvit. Délky kolem obličeje by se mi opravdu hodily pořešit. Synovy vyzkouším na atopický ekzém. Holeně mívám taky přesušené, ale obecně nemám suchou pleť, takže to jsou jen ty holeně, které mě občas po sprše nebo i během dne svědí. Ale kápla jsem na bezva pěnu na holení v tomhle ohledu. Balea Nature s arganovým olejem. Nejdřív se mi vůbec nelíbila, pěna nic moc, vůně nic moc, ale pak jsem si všimla, že mě po ní nesvědí nohy. Teď v zimě už mazat po holení musím, ale na podzim to skoro nebylo třeba.
    Díky za tip na dýňový plej jinak než v kuchyni:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tutto, pžiznám se, že mně v tý kuchyni nějak nechutná :) Tak jsem ho zužitkovala takto :)
      Na ekzém mi nejvíc zabral Pityol z lékárny, ale kamarádce nezabral vůbec, je to individuální. Ale dýňák člověka zbaví aspoň od té svědivosti a olupování pokožky.
      Pěny na holení nepoužívám, právě kvůli té svědivosti. Momentálně bych chtěla zkusit olej an holení od Saloosu, prý není vůbec špatný. A bohužel s Baleou mám špatné zkušenosti. Ne přímo s touto pěnou, ale s jinými gely nebo sprchovými gely a vůbec i s mazáním a tak :/

      Vymazat
    2. Já právě docela ráda používala ty Baley gely , ale musela jsem ihned po holení mazat. Tahle Balea Nature s arganovým olejem je opravdu z jiného soudku, i když extrémně suché nebo ekzematické pokožce bych si ji asi netroufla doporučit. Normální pokožce naprosto bez prblémů.
      Dýňový olej dáváme hodně do salátů a občas i pár kapek na hustější polévky. Ta chuť je ale opravdu specifická a je jasné, že si najde své fandy i odpůrce.

      Vymazat
  4. Musím vyzkoušet na ekzem hlavně kvuli tomu svědění. Jak mě to začne svedit tak bych se udrapala, a co teprve v noci, probouzim se rozdrapanymi misty a vsude strupy :(

    OdpovědětVymazat
  5. No dobře, já si ho teda koupím... :D Vlasy Ti skutečně parádně porostly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nebyl vyloženě přesvědčovací článek :D Ale je pravda, že všechny články o chválených výrobcích na blozích takto fungují :D
      No a to jsem v průběhu roku cca 10 cm ušmikla :D

      Vymazat
  6. Na vlasech se vážně obávám, že by mohly chytit zvláštní odstín. Ovšem zní to dobře. Za těch pár korun by bylo dobré jej vyzkoušet.
    Jinak tvé hnědé vlasy ti sluší víc než ty tmavé (nebo je to jen fotkou?) a delší ti taky sluší víc, i když se mi líbíš i na té s kratšími. Ty budeš krásná pořád.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně nevím, z ručníku to chvíli lezlo dolů, ale zase z vlasů do dobře vymyje ten šampón. Úplně na blonďaté vlasy hoděn zesvětlované bych ho nedávala asi vůbec, protože ty mají vlasové vlákno nejvíce otevřená a znám nejednu slečnu, co přišla z nazénu jako vodníkova žena :D
      Je to zkreslené fotkou, ale také tím, že půl roku před tou fotografií jsem měla barvené vlasy na hnědočernou :)

      Vymazat
  7. Je to jasný, to fakt potřebuju :-), ani ne tak pro sebe (ale jo i pro sebe) jako pro dceru, která má atopický ekzém a patláme všecko možný - něco zabere něco ne, něco jen na chvíli...je to hrozná práce...(ten avokádo od Alverde je fakt super), dýňák ještě doma nemám, takže jo potřebuju, díky moc za tip a inspiraci zvlášť na to svědění, protože fakt kolikrát je mi dcery líto, jak ji to svědí a nesmí to škrábat, co nejde, že. Jinak vlasy máš barvené, že je máš teď světlejší a trošku do červeno-hněda, nebo mám vlčí mlhu a zdá se mi to? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem měla vlasy před rokem a půl barvené a ta tmavá je ještě pozůstatek. A jak se to vymývá, na koncích zůstávají červené odstíny :))

      Vymazat
  8. Dýňový olej je parádní vychytávka! Doporučuju testnout ten z DMka (štýrský dýňový olej, černá lahvička, zelené písmo, 100 ml?). Stojí kolem 220,- a je úúúžasnýýý... chutná jak rozmixované dýňové semínka, barvu má echt tmavě smaragdovou a dá docela práci se ovládat, aby ho člověk "nevykoštoval" během týdne :-D
    Zkoušela jsem ještě dýňový olej od Emile Noël, ale ve srovnání s tímhle se nedá srovnat. DM ho porazí na hlavu na celé čáře :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, díky Bebe. Až dojde tenhle tak mrknu na ten z dm, když je osvědčený chroustíkem :))

      Vymazat
  9. No konečně mi někdo z dýně nedává jen recept na tu super těžkou polívku a konečně se dostáváme k jádru pudla:-D
    Nikdy jsem ho nezkoušela, ale vypadá výborně. Jen přemýšlím, jak ho používat, když tak barví. To dělá rakytníkový taky (křiklavě oranž) a ať ty zbytky stírám jak chci, vždycky jsem Indián. Ale moc děkuju za článek, fakt:-)

    PS: A je jasný, že my s Bebe u tohohle článku nemůžeme chybět:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, na dýňovou polévku se zakysanou smetanou mi nesahej, to je moje podzimní number one :D
      Já zase nikdy nezkoušela rakytník :) A tohle vážně není tak hrozné, kromě bílého ručníku, jsme si nikdy nic od oleje neušpinila a to jsou ho použila víc jak 100 ml :D I když uznávám, že chodit s hnědozeleným obličejem po bytě je trochu zvláštní :D To pak před tím, než hupsnu do peřin, používám nějaký ten ubrousek.
      P. S. To by mě mrzelo, kdybyste tu s Bebe chyběly :))

      Vymazat
    2. Simtě, prej supertěžká polévka... vezmeš dyňu, jebneš ju do kastrola, dáš vařit a hotovo :-) Hej o rakytníkovém oleji mi ani nemluv... sem s tím zatentovala vanu a nešlo to dolů :-D ale zase po tom byly hebké vlasy... a srandovní maska na ksicht... :-D

      PS: ještě by někdo mohl vymyslet čokoládový olej. Bych diskutovala jak divá :-D

      Vymazat
    3. Mademoisell, jestli budeš někdy testovat rakytníkový olej, tak šecky bílé ručníky odnes radši k sousedům. Barví to jak svině! :-)
      PS: ;-)

      Vymazat
    4. Hmm, tak to nevím, jestli ten rakytníkovej tentonoc ještě chci zkusit :D
      Jo, tak dýňák keramiku nebo porcelán nebarví.
      Čokoládovej olej? Na ten bych ani nemohla udělat článek, protože bych ho jen jedla :D

      Vymazat
  10. Tekvicový olej si pridávam do heny a je naozaj super, vyskúšam aj na tvár.:)

    OdpovědětVymazat
  11. Já jsem jeden čas dýňový olej užívala vnitřně, kvůli pleti. žádných velkých účinků jsem si nevšimla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně zase nikdy nepomhlo užívání zinku v tabletách :( Mám pocit, že to nějak nedokážu vstřebat, možná to máš podobně :(

      Vymazat
  12. Tak to bude asi něco jako kokosák :) s tím jsem také moc spokojená, jen teda z vlasů mi jde špatně vymývat :(, po tomhle dýňovém se určitě podívám :). Jinak také jsem měla asi dva roky zaseknuté vlasy u ramen a nešlo s tím nic dělat, naštěstí mi začaly růst a doufám, že se brzy dostanou pod prsa :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je měla zaseknuté snad vždycky :D
      Na mě je ten kokosák právě moc mastný, dýňáček je z jiného těsta (tedy semena :D). Takže jsem ho pak jedla nebo si s ním mazala tělo v zimě :) Jo a chodila mi na něj i mamka! :D

      Vymazat
    2. Tak aspoň, že nakonec také začaly růst :), mně se zasekly po útoku kadeřnice, která se mi místo dvou cenťáků rozhodla vzít deset a já skončila s mikádem :D. Je pravda, že ten kokosák je celkem mastný, na obličeji a těle mi to nevadí, ale ty vlasy jsou vážně docela problém. Dýňový ve výsledku vyjde i levněji, takže asi pro něj brzy poběžím :D.

      Vymazat
  13. Mne tekvicovy olej doslova zachranil vlasy uz dva krat (pred 2 rokmi mi padali kvoli tabletkam a v lete kvoli zmene podnebia). Keby som ho nezacala zivat tak som teraz uz asi uplne plesata. Zacala som s vysokymi davkami 2 polievkove lyzice denne. Ked zacal zaberat, tak som davky znizovala a teraz uzivam iba "udrzovaciu" davku 1 cajova lyzicka raz za 3 dni na lacno minimalne pol hodinu pred ranajkami. Vlasy mi uplne prestali padat - teraz mi vypadnu tak 2 vlasy denne a mam kopec novych vlasov, ktore maju par centimerov a vyzera to smiesne, pretoze mi odstavaju :) Ja na tekvicovy olej nedam dopustit a volam ho tekute zlato. Odporucam ho jest.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji za informaci! Achjo, teď ho budu zkoušet i pít, i když mi teda moc nechutná :D :D

      Vymazat
  14. Teda holky... Ještě jsem s tímto pokladem neměla tu čest, takže: píšu si ho do nákupního seznamu:o))

    OdpovědětVymazat
  15. Tak a jsem tu s vlastní zkušeností:o)) Musím moc a moc poděkovat za tento článek!! Už si nedovedu svou kosmetickou výbavu představit bez dýňového oleje... Úžasný na ruce, obličej (a to mám prosím mastnější pleť) a synovi s ním natírám přesušenou a svědící kůži na nožkách vždy po sprchování a on pak v noci v klidu spí, bez škrábání:o) Takže velké díky za nás oba:o)) Zkoušela jsem i čisté bambucké máslo, v domnění, že nemůže být nic lepšího, ale bohužel jsem žádné účinky kromě promaštění nezaznamenala. Zato té mastnoty se ne a ne zbavit, nevstřebávalo se to, no hrůza. Z dýňáčku jsem zkrátka nadšená!!:o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám obrovskou radost, že olej pomohl :))

      Vymazat
  16. Hezký článek, souhlasím se vším výše napsaným, já ještě dýňová, slunečnicová semínka a mandle namáčím přes noc (může být i déle, ale je třeba vícekrát proplachovat čistou vodou) do studené vody a ráno zbaštím, nebo přidávám do odšťavňovače k ranní ovocno-zeleninové šťávě (jsem vitariánka), namočením semínek se spustí prospěšné enzymy pro tělo, které se sušením inhibují. Dýňový olej je dobré skladovat hlavně ve tmě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za rady! Ty semínka zkusím a olej putuje do skříňky :))

      Vymazat
  17. Ten dýňový olej na vlasy určitě zkusím, mám světle hnědé vlasy, ale myslím, že to plůjde umýt - radši prvně zkusím na tom pramínku.. Ale doufám, že to trochu pomůže v tom padání vlasů, doufám..
    www.fantasy-maniak.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  18. No a presvedčila si ma...som si poslednej dobe hovorila, že by bolo fajn zas nejaký nový olej vyskúšať....tak prečo nie práve tento....ja by som ho práve vyskúšala ako masku na pokožku hlavy....idem si ho nájsť na nete:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý komentář :) Mám z nich radost - z chvály i kritiky :)

Mojí reklamou je jen má vlastní práce na blogu, ne vkládání odkazu mého blogu do každého příspěvku na jiném blogu. Neobtěžuji tím jiné. A vy, prosím, tím nebtěžujte mě a mé čtenáře. Odkazy na blogy (giveaway nebo články mimo téma) budou na blogu mazány. Prosím, zaplaťte si inzerát v novinách nebo na Facebooku a komentujte k tématu. Děkuji :)